Nyt partnerskab vil hjælpe flere kvindelige iværksættere og kvindelige investorer

Deloitte Fast Growing Companies indgår nu en officiel samarbejdsaftale med Nordic Female Founders for blandt andet at hjælpe kvindelige iværksættere og kvindelige investorer. Vi er afsindigt glade for at kunne bistå med vores ekspertise og understøtte kvinders iværksættereventyr inden for blandt andet kapitalfremskaffelse, opstart på nye markeder, pitch-træning og meget mere. Vi ser endvidere frem til at kunne bistå de kvindelige investorer i Nordic Female Founders Investor Club med rådgivning i
investeringer og due diligence.

”Vi oplever mange fortælle om hobbyprojekter ved skrivebordet, som pludselig tager fart, fordi der er kommercielt potentiale. Men mange af hobbyvirksomhederne kommer lidt forkert i gang, fordi de ikke etableres som selskaber fra starten. Uden et registreret selskab med CVR-nummer kan man bl.a. ikke søge ekstern investering, og når man skal omdanne hobbyprojektet til et selskab, bliver det bekosteligt og bøvlet. Det er en af de ting, vi rådgiver virksomhederne om,” fortæller Mads Fauerskov, Lead Client Service Partner hos Deloitte.

Hos Nordic Female Founders er man begejstrede over samarbejdet.

”Det har meget stor værdi for vores medlemmer, at de kan modtage professionel rådgivning i den kvalitet, som Deloitte Fast Growing Companies er garant for. Vi oplever, at teamet fra Deloitte har en enorm erfaring i dette segment, og vores samarbejde de seneste 6 måneder har givet en stor værdi for vores investorer og for vores porteføljevirksomhed. Vi er derfor glade for at kunne formalisere samarbejdet og tilbyde denne ydelse som en del af vores hus og de ydelser, vi kan tilbyde vores netværk,” siger Anne Stampe.

Blandt de virksomheder, som har fået sparring med Deloitte Fast Growing Companies, er Hush Little One. Adm. direktør Sara Baudtler kalder rådgivningen for ”en uvurderlig hjælp, som jeg ville ønske, at vi havde haft kendskab til noget før. Når jeg ser tilbage på vores forløb som enkeltmandsvirksomhed, så er der flere situationer, som ville have set anderledes ud, hvis vi havde været et selskab fra start af. Jeg er overbevist om, at vi var blevet taget mere seriøst af fx banken, havde vi været et ApS og ikke en enkeltmandsvirksomhed. Man bliver hurtigt stemplet som en hobbyvirksomhed. Derudover har det været en tidskrævende og ikke mindst bekostelig proces at skifte selskabsform på et tidspunkt, hvor bolden allerede rullede stærkt. Jeg er glad for, at vi blev holdt i hånden af Deloitte og Nordic Female Founders.”