Øreflipstylisterne Lykke og Mille fik en investering

I smykkewebshoppen Mille & Lykke styler to kusiner fra Silkeborg øreringe på øreflipper med flere huller for at inspirere kunderne til at vælge et personligt look

Tidens mode med flere huller i ørerne og søgninger efter smykker, der kan kombineres på kryds og tværs, spillede en rolle, da Line Lykke Lunde, 37, og kusinen Mille Tuva Freund Jensen, 35, grundlagde smykkewebshoppen Mille & Lykke i 2018.

- Vi gik databaseret til værks frem for at tage udgangspunkt i en romantisk forestilling om at sælge smykker. Vi syntes, der manglede inspiration til at købe øreringe stykvis og sammensætte dem på forskellige måder, forklarer Line Lykke Lunde.

Den tilgang tiltaler Anne Stampe Olesen og Christian Arnsted fra i tv-programmet Løvens Hule, som hver har investeret 10 procent i virksomhedens værdi.

Inden de to kusiner gik i gang, havde de styr på, hvilke hverdagssmykker og brands, der blev søgt mest efter på Google.

- Vi er en online smykkebutik, og vores butiksvindue er Google, og vores webshop skal være lige så god at komme ind i som en fysik butik, lyder det fra Line Lykke Lunde.

I Mille og Lykke kan man gå på opdagelse i mange forskellige smykker, og ikke mindst i øreringe, der sælges enkeltvis og koster 100-200 kr. stykket. På den måde kan kunderne shoppe løs uden, at det koster en formue. Øreringene er stylet på øreflipper, så kunderne kan få inspiration til et personligt og uhøjtideligt look.

- Idéen med at style smykkerne på øreflippen kom bare til os. Hvis man kan style med tøj, hvorfor så ikke med smykker? siger iværksætterne.

Fælles opvækst

De to kusiner og vokset op sammen i Voel udenfor Silkeborg.

- Vi har altid haft et meget tæt forhold. Vi var som søskende, og har altid grinet sindssygt meget, fortæller Mille Tuva Freund Jensen, som er uddannet produktionsbachelor i iværksætteri, mens Line Lykke Lunde er pædagog.

Plads til familie

Med to børn hver under 10 år skal der også være plads til familien. En webshop uden faste mødetider gør det muligt. De ser ingen problemer i at drive forretning, selvom de er i familie, for de har indgået en pagt om altid at sætte deres relation højest.

- Vi kender hinanden fuldstændig ind til knoglerne. Vi har en kærlig interesse i hinandens velfærd. Der vil altid være noget, man bliver uenige om, men før vi gik i gang, blev vi enige om, at vores forhold til hinanden er vigtigere end virksomheden, forklarer de.

Inspirationsunivers

I november 2022 begyndte de to kvinder at producere deres egne smykker i Østen. Egenproduktion er blevet lettere med investeringen fra Løvens Hule.

- Men vores investorers erfaring, viden og netværk er vigtigere for os end pengene, siger de.

Løvinde Anne Stampe Olesen kalder dem Stampe Damer, fordi de har det der kendetegner mine damer: professionelle som iværksættere, personlige produkter, og evne til at skabe balance mellem arbejde og privatliv.

- Mille og Lykke er et godt eksempel på, at vi nu også ser en ny type kvindelige iværksættere, der er gode til at knække data, og se kundernes behov før egne behov, siger Anne Stampe Olesen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mille Freund Jensen, Owner/Indehaver, Mille og Lykke, 50 50 11 05 / mille@milleoglykke.dk
Line Lykke Lunde, Owner/Indehaver, COO og co-founder, Mille og Lykke,  50 50 11 05 / lykke@milleoglykke.dk
Christina Lund Bitsch, Kommunikation, Nordic Female Founders, 22 26 22 21/ Christina@nordicfemalefounders.dk