Modstand gav stålvilje til at satse stort

Parret bag virksomheden KongWalther har netop landet en investering i Løvens Hule for opfindelsen af handsker, som lynes fast på barnevognsstyret, og gør kolde gåture til en lun fornøjelse.

Som nybagt mor gik Tine Land ofte rundt om natten med barnevognen og frøs om hænderne. Hendes søn Walther ville ikke sove, og hun havde altid glemt sine handsker. Hun tænkte, hvorfor er der ingen, som har fundet på handsker, der sidder fast på styret?

Hun gik i gang med at tegne luffer, der kunne lynes fast på barnevognsstyret, og takket være et godt netværk i tøjbranchen, fik hun fremstillet en prototype. Det blev starten på virksomheden KongWalther.

Da Tine var barn, blev hun mobbet. Hun var en drengepige, og god til at spille håndbold. Men hun blev frosset ude, og det hældte trodsig benzin på hendes motor, og har givet hende en vilje til at gå længere end de fleste, for at forfølge sine drømme.

- Det er voldsomt at blive mobbet, når man er lille. Jeg var ulykkelig og havde ingen venner, og derfor flyttede vi væk fra det miljø i Aarhus, da             jeg var 11, fortæller Tine Land, som også som voksen har mærket misundelsens kulde fra kvindelige kolleger.
       - Når man ser godt ud, har hjerne og tør være sig selv, skal man straffes. Den hårde start på livet, har givet mig et kæmpe behov for at vise
         alle dem, der har slået mig fysisk og psykisk: ”Look at me now!” De har givet mig benzin på bilen, og jeg kan takke mine mobbere for,
         at KongWalther findes og gør det så godt, mener Tine Land.

På salgsturné med baby i autostolen

Få uger efter virksomhedens start ringede en af Danmarks største websites i branchen for børneprodukter, Kids World, og bad om at få tilsendt 100 par handsker. Det var en kæmpe optur, og Tine satsede stort.

- Jeg bestilte 1000 handsker hos vores leverandør, satte Walther i autostolen, og kørte rundt til alle provinsbyer i Danmark, for at sælge dem.             Jeg ammede min søn på bagsædet, og havde ham med til møderne, fortæller hun.

Hun og manden Mathias Kastrup deltog i tv-programmet Løvens Hule i den seneste sæson, men i første omgang lykkedes det ikke, at opnå en investering. I denne sæson prøvede de så igen, og denne gang kunne KongWalther gå derfra, med en investering fra Anne Stampe Olesen og Louise Herping Ellegaard på i alt 400.000 kr.

- Jeg var stålfast på at få en investering. ”Kongen er tilbage”, sagde jeg til Jesper Buch, som havde sagt det samme om sig selv, griner Tine Land

Satsede hele privatøkonomien

- Det var enormt rørende for mig at være i Løvens Hule. Vi havde kun pitchet i halvandet minut, da Anne sagde, at vi var for fede, at jeg

var sej, og at der var power i at skabe KongWalther, mens jeg var på barsel. De sidste tre år har jeg kun sovet tre-fire time pr. nat,

knoklet som en hest, og vi har solgt både vores ejerlejlighed, og jeg har udbetalt min pension. Jeg er et levende bevis på, at man kan

rigtig meget, når man vil, siger Tine Land.

Hun får ofte henvendelser fra folk, der roser hende for at satse.

- Mange drømmer om at gøre det samme, men kun få tør. Derfor har Løvens Hule over 1 millioner seere - for programmet giver folk en

flig af drømme, som de ikke selv tør udleve, mener Tine Land.

Denne investering er lavet af begge Løvinder Anne Stampe Olesen og Louise Herping Ellegaard som i programmet siger

- Jeg følte med det samme en supergod kemi med især Tine, og jeg blev faktisk rørt, da jeg så programmet, over hvor meget hun ønskede

at få mig med på holdet.

Anne Stampe Olesen er også begejstret
       - De er rockerseje og kan se tendenser lang tid før alle andre. Her investerer vi i kommerciel trendspotting. Kong Walther forstår at
         omsætte trends til kommercielle produkter, til den brede masse internationalt. Det kan vi li´ som investorer.

Kong Walther / Mathias Kastrup og Tine Land, tine@kongwalther.com/info@kongwalther.com, tlf 2857 1046

Nordic Female Founders / Kommunikation Christina Lund Bitsch, christina@nordicfemalefounders.dk