”Sportspigen og supernørden” og ”en fed kombination”. Sådan
beskrev serieinvestor Jesper Buch Mette Lyngholm og Casper Jeppesen, der sammen
har grundlagt sportstøjsbrandet EYDA, i aftenens afsnit af DR-programmet ”Løvens
Hule”.
Influenceren og økonomen fik også en fed kombination med sig
fra løvehulen i form af investorerne Mia Wagner, der investerede på vegne af
Nordic Female Founders, og netop Jesper Buch. Begge købte 10 procent af
virksomheden.
Præcis de to investorer havde Mette Lyngholm og Casper
Jeppesen på forhånd udset sig.
”Mia er med sin profil og sine værdier det helt rigtige
match omkring brandet EYDA. Jesper har vist, han ved, hvordan man vækster et
tøjbrand markant, og vi tror på, de begge kan være med til at løfte
virksomheden til et helt nyt niveau,” siger Mette Lyngholm, medstifter af EYDA.
EYDA er bygget på budskabet om ’Do what you can’ og hylder,
at vi gør, hvad vi kan, med de ressourcer, vi har. De har en ambition om at
bidrage til, at alle danske kvinder skal føle sig tilpas som dem, de er, og
tøjet er således designet til at føles godt for alle kvindekroppe.
”EYDA har bygget en stærk forretning på deres fantastiske
vision om, at træning skal være for alle, og den måtte jeg og Nordic Female
Founders bare være en del af. Man får virkelig lyst til at bevæge sig, når man
får det her tøj på, og jeg glæder mig til, at vi sammen skal give endnu flere
kvinder en god følelse, når de er aktive,” siger medstifter af Nordic Female
Founders og investor Mia Wagner.
Sportstøjsbrandet sælges hos virksomhedens egen webshop, og blandt
andet via et dedikeret hold af loyale influencers er det lykkedes virksomheden
med base i Ikast at udbrede kendskabet til brandet og vækste omsætningen
markant. Siden sommer har virksomheden ansat fem nye medarbejdere, og sportstøjsbrandet
har en forventning om en to-cifret millionomsætning i år, der er virksomhedens
tredje regnskabsår.
Investor Jesper Buch tror på, der er potentiale til endnu
mere.
”EYDA kan allerede nu vise meget fine tal, og jeg er ikke et
sekund i tvivl om, at de tal kan blive enorme, også inden for kort tid. Vi har
et godt produkt og en stærk strategi og vision, og så kan det altså stadig godt
lade sig gøre at blive store inden for online tøjsalg både i Danmark, men også
internationalt,” siger Jesper Buch.
Fakta:
For yderligere information:
Mette Lyngholm, medstifter EYDA 91 92 58 43
Charlotte Thøming, kommunikationschef i Nordic Female Founders 23 95 48 58