Løve tog bid af Donut-forretning - nu er flere stærke investorer kommet med

Donut-kæden DoDonuts forlod ”Løvens Hule” med en investering fra Nordic Female Founders. Siden har også den populære youtuber og kreativ direktør Rasmus Kolbe og influencerdirektør Pernille Lotus købt sig ind i virksomheden.

De sultne løver var vilde med DoDonuts’ lækre kager i aftenens afsnit af det populære DR-program ”Løvens Hule”. Løvinde Mia Wagner var så begejstret, at hun og Nordic Female Founders valgte at byde på forretningen, som tilbyder smagfulde kvalitetsdonuts og har butikker i Viborg, Holstebro og Aarhus.

Et tilbud Thamer al-bayati, Samer al-Bayati og Jasmin Abdallah, der står bag Donut-kæden, valgte at takke ja til.

Vi er virkelig glade for, at Mia og Nordic Female Founders kan se potentialet i vores forretning og vil hjælpe os med at udvikle den, så endnu flere danskere kan få mulighed for at sætte tænderne i vores kvalitetsdonuts,” siger Thamer al-bayati, Samer al-Bayati og Jasmin Abdallah, stiftere af DoDonuts.

Senere har Nordic Female Founders valgt at gå med til en mindre ejerandel, fordi investorerne og iværksætterne kunne se værdien i at gøre plads til hurtigt at få flere kompetencer ind i ejerkredsen.

”DoDonuts har allerede en flot omsætning, og så har stifterne en fantastisk energi, der ikke kan købes for penge. Vi kan hjælpe dem med at bygge en stærk forretning omkring konceptet, og arbejdet er allerede i gang. Da vi kom ind i due diligence-fasen kunne vi dog lynhurtigt se, at der også er brug for nogle kreative kræfter, og derfor rakte vi sammen med founderne ud til Rasmus Kolbe og Pernille Lotus, der har vist sig at være lige så begejstrede for DoDonuts som os,” siger Mia Wagner, co-founder Nordic Female Founders.

Det stærkest mulige hold til at vækste forretningen

Rasmus Kolbe, der er en af Danmarks største youtubere under navnet Lakserytteren og kreativ direktør i Nordens største influencerbureau WeAreCube, ejer nu en del af virksomheden.

Jeg er ellevild over at være blevet en del af DoDonuts. Jeg tror på, vi kan bygge et fantastisk og genkendeligt brand og univers centreret omkring kreativitet og god stemning. DoDonuts skal være stedet, hvor du får kongerigets lækreste donuts, samtidig med du får dig en på opleveren,” siger Rasmus Kolbe.

Også Pernille Lotus, der er direktør i WeAreCube og sammen med de øvrige partnere netop har solgt virksomheden til et to-cifret millionbeløb, glæder sig til arbejdet med virksomheden.

Jeg glæder mig til, at vi skal ind at arbejde med, hvordan vi tilfører forretningen en ekstra dimension ved at gøre de fysiske butikker til eCommerce. Historien om, at de unikke donuts snart kan købes online, skal selvfølgelig fortælles af de helt rigtige mennesker, og vi ved, præcist hvordan vi skaber den marketingkanal,” siger Pernille Lotus.

DoDonuts har nemlig blandt andet i støbeskeen, at private skal kunne bestille de lækre donuts online på deres webshop, lige som virksomheder vil kunne lægge ordre og få leveret customized donuts til morgenkaffen.

”Vi er så glade for, at vi har udvidet ejerkredsen. Med Nordic Female Founders, Rasmus Kolbe og Pernille Lotus har vi fået nogle kræfter med ombord, der kan noget helt andet end os. Vi har nu det stærkest mulige hold til at vækste forretningen,” siger Thamer al-bayati, Samer al-Bayati og Jasmin Abdallah.

Første step på rejsen bliver at få konceptet tilpasset og gjort klar til skalering. Når konceptet er styrket, glæder virksomheden sig til at udvide til endnu flere danske byer.

• DoDonuts blev stiftet i august 2020 af tvillingebrødrene Thamer og Samer al-Bayati. Siden er også Jasmin Abdallah indtrådt i foundergruppen.
  • DoDonuts sælger kvalitetsdonuts med masser af lækkert fyld og topping. De har lige nu butikker i Viborg, Holstebro og Aarhus
  • DoDonuts omsatte for 2,3 millioner i deres første regnskabsår