Lotte Thor bliver kultur- og indholdschef i Female Founders House

Journalist og moderator Lotte Thor Høgsberg skal stå i spidsen for kulturen og indholdet i Danmarks nye iværksætterhus Female Founders House, der åbner til juni i København.

Det bliver et kendt ansigt, der byder beboere og medlemmer velkommen i det nye iværksætterkontorfællesskab Female Founders House skabt af Nordic Female Founders og Jeudan, når dørene bliver slået op i midten af juni.

Journalist, tv-vært og selvstændig moderator Lotte Thor Høgsberg er netop tiltrådt stillingen som kultur- og indholdschef i Female Founders House.

Lotte Thors rolle bliver at gøre Female Founders House til stedet, iværksættere søger hen, når de vil vækste deres virksomheder. Hun skal samtidig stå i spidsen for at skabe en god kultur i huset og sørge for, energien i huset stemmer overens med den ”kvinde-hjælper-kvinde”-tankegang, fællesskabet er bygget på, og at det bliver et professionelt rart miljø at være i. Samtidig bliver hendes rolle at skabe indhold i huset, så der altid vil være et stærkt program med workshops om forretningsdrift og -udvikling, inspirerende oplæg om vigtige temaer på vækstrejsen og relationsskabende netværksarrangementer.

”For mig at se lever vi i en hel unik tid, hvor det er tydeligt, at vi kan skabe resultater ved at styrke hinanden. Derfor er jeg særligt glad for at skulle være med til at stå i spidsen for det første hus herhjemme, der skaber den form for empowerment af mennesker. Det bliver et hus, hvor vi tilbyder vores medlemmer de værktøjer og det indhold, de har brug for, når de skal bygge og vækste stærke forretninger. Vi vil inspirere hinanden og spille hinanden gode. Jeg får som kultur- og indholdschef i Female Founders House mulighed for at kombinere de to verdener, jeg går allermest op i: erhvervsmæssig og personlig udvikling hos især kvinder, og jeg glæder mig så meget til at komme i gang med at skabe empowerment,” siger Lotte Thor, kultur- og indholdschef Female Founders House.

Valget er faldet på Lotte Thor, da Nordic Female Founders kan se, hun med sin erfaring og værdier kan bidrage til, Female Founders House allerede fra første dag vil være et professionelt hus, hvor der bygges bedre og større virksomheder gennem øget diversitet.

”Vi har valgt et stærkt ansigt, en stærk stemme og ikke mindst en stærk repræsentant for alt det, vi står for. Lotte brænder lige så meget som os for at bygge virksomheder og øge diversiteten i dansk iværksætteri, så flere kvinder kan få mulighed for at skabe succesfulde, skalerbare virksomheder. Hun er med sit drive og væsen den helt rigtige til at stå for at skabe den helt rette kultur i huset,” siger Anne Stampe Olesen og Mia Wagner, foundere af Nordic Female Founders.

Lotte Thor har en baggrund som mangeårig studievært hos blandt andre TV 2, TV3 og DR, pressechef i BC Hospitality Group, redaktionschef på Danmarks Indsamlingen, og siden 2018 har hun selv oplevet tilværelsen som selvstændig med sin egen virksomhed SPIB Media.

”Det bliver fantastisk gennem huset at være med til at omslutte og løfte dem, der ønsker at møde ligesindede og udvikle både sig selv og sin virksomhed. Det vil gøre mig utroligt stolt og glad, hvis jeg kan bidrage til, at andre mennesker opnår det, de gerne vil i deres liv. Jeg er samtidig rundet af kærligheden til mangfoldigheden, og at tingene ikke skal være for den enkelte, men alle forundt. Derfor betyder det også virkelig meget for mig at bidrage til, at vi sammen kan sparke en dør ind og skabe forandring for os alle,” siger Lotte Thor.

Lotte Thor vil have en stor del af sin daglige gang i huset.

• Lotte Thor Høgsberg er uddannet journalist fra London College of Higher Education og BA i dansk og kommunikation fra Københavns Universitet med overbygning i diskursanalyse og minoriteter

• Female Founders House er skabt i samarbejde mellem Nordic Female Founders og ejendoms- og servicevirksomheden Jeudan med den fælles vision om at skabe et ekstraordinært fællesskab, hvor der er plads til sparring imellem iværksættere

• Huset åbner i juni 2022 i Bredgade 45B, 1260 København K og bliver 1.500 kvadratmeter fordelt på tre etager

Lotte Thor Høgsberg, kultur- og indholdschef Female Founders House 26 15 18 15