Nordic Female Founders henter markante erhvervsfolk og styrker kapitalgrundlaget

Virksomheden Nordic Female Founders, der investerer i og arbejder for vækst i iværksætteri med diversitet, får nu glæde af de erfarne erhvervsfolk Johan Schur og Jeppe Christiansen.

Det går stærkt i Nordic Female Founders. Siden stifterne Mia Wagner og Anne Stampe Olesen i slutningen af oktober offentliggjorde nyheden om den nye virksomhed, der arbejder for at skabe større diversitet i det danske iværksætteri, har Nordic Female Founders allerede offentliggjort investeringer i tre virksomheder. Det drejer sig om læringsplatformen Female Invest, sportstøjsbrandet EYDA og webshoppen DecoFarver.dk, der sælger maling online. De to sidstnævnte investeringer er sket i det populære DR-program ”Løvens Hule”.

Virksomheden har allerede seks ansatte.

Nu løfter de to stiftere så sløret for, at de fremover får glæde af de erfarne erhvervsfolk administrerende direktør i Schur Technology og medejer af Schur-koncernen Johan Schur og direktør og grundlægger af Maj Invest Jeppe Christiansen.

”Vi har tidligt på vores rejse valgt at kontakte Johan Schur og Jeppe Christiansen, fordi vi kender værdien af input udefra. Vi er meget stolte af, at to så kompetente kræfter har sagt ja til at styrke fundamentet for Nordic Female Founders,” siger Mia Wagner, medstifter og direktør i Nordic Female Founders.

Johan Schur bliver aktiv i bestyrelsen som formand.

”Nordic Female Founders er først og fremmest en god investering, der arbejder for en utrolig vigtig dagsorden. Der er et stort potentiale, og jeg glæder mig til at følge virksomheden og de tilknyttede investeringers udvikling,” siger bestyrelsesformand i Nordic Female Founders Johan Schur.

Nordic Female Founders har tre kerneforretningsområder: Som investor investerer virksomheden primært i startups med diversitet sammen med etablerede investorer. Samtidig driver virksomheden et fællesskab, hvor kvindelige iværksættere kan finde netværk, viden og sparring. Og så faciliterer Nordic Female Founders også incubatorforløb, hvor startups med diversitet og aspirerende investorer modnes til et match. Det sker alt sammen ud fra virksomhedens ønske om at gøre det nemmere at være kvindelig iværksætter i Danmark.