Anne Stampe og Mia Wagner fortsætter indsatsen for mere diversitet i erhvervslivet hver for sig.

Efter tre års samarbejde i Nordic Female Founders har Mia Wagner og Anne Stampe valgt at fortsætte arbejdet for mere diversitet i erhvervslivet hver for sig.

Derfor har Anne Stampe købt Mia Wagner ud af Nordic Female Founders. Selskabet er netop blevet bevilliget 10,2 mio. kr. fra Erhvervsfremmebestyrelsen og EU til at gennemføre vækstforløb for kvindelige iværksættere i hele landet. En del af aktiviteterne vil blive gennemført i Female Founders House, som er et inkubationsmiljø, ejet af Nordic Female Founders, der skal løfte feminin innovation

”Mit hjerte ligger hos arbejdet med iværksætterne, både som Løvinde og som vejleder. Vi har på kort tid investeret i og bidraget til vækst i mere end 15 virksomheder. Vi har skabt et fantastisk netværk af kvindelige investorer og iværksættere med afsæt i Female Founders House, og med den seneste bevilling har vi nu fået endnu større mulighed for at trykke speederen i bund og samle kvinder over hele landet. Jeg kommer til at savner Mias daglige sparring og vores gode partnerskab, til gengæld er vores venskab stærkere end nogensinde,” siger Anne Stampe.

Begge er de enige om, at tidspunktet for at arbejde videre med hvert sit projekt er det rette, og at det samtidig vil sikre større forandring på samfundsplan.

”Vi har sammen vurderet, at vi kan udrette endnu mere hver for sig. Jeg kommer til at fortsætte arbejdet med kvinders vilkår i erhvervslivet men som led i en samlet dagsorden omkring analyse og rådgivning indenfor Social Impact Entrepreneurship. I hvilken form og i hvilke rammer er lige nu åbent. En del af mit hjerte følger naturligvis stadig Nordic Female Founders, og jeg hepper på Anne og hele holdet fra sidelinjen,” udtaler Mia Wagner.

De to co-founders ser frem til at følge hinandens arbejde, og de er begge overbevist om, at beslutningen kommer til at føre til endnu større indvirkning på diversitet i dansk erhvervsliv. Der er et momentum her og nu, og derfor er tiden til at brede ressourcerne længere ud.